Polub nas

MOCarny Poradnik Odcinek 8 – Linia tramwajowa

Po przystanku autobusowym przyszła pora na linię tramwajową. Jak zapewne wiecie nie każde polskie czy zagraniczne miasto o dużej populacji ma linie tramwajowe. Ale jeśli chcesz wybudować ciekawe miasto, które przykuje uwagę wszystkich, to zdecydowanie polecam jej postawienie. Tym razem jednak przygotowałem dwie różne jej wersje, więc będziecie mogli wybrać, która z nich lepiej pasuje do Waszego miasta. Lub też dowolnie ją przebudować, wykorzystując poznane wcześniej techniki w moich MOCarnych poradnikach. Pamiętajcie, jak już poznacie odpowiednie techniki, w jaki sposób wybierać i dobierać odpowiednie klocki lego na sztuki, to będzie Was już tylko ograniczać Wasza wyobraźnia, a same budowle będą coraz lepsze!

Linia tramwajowa z LEGO – wersja pierwsza

Jak zawsze zaczynamy od fundamentów, są one podstawą każdego nowego projektu i tutaj wyglądają one tak samo jak w przypadku przystanku autobusowego, który budowaliśmy w poprzednim odcinku Poradnika.

Następnym krokiem jest dołożenie kolejnych płytek bazowych, montaż samych ulic, torów oraz podstawy chodnika. Między drogą a torami zostawiłem dwa study przerwy tak aby zamontować tam rozszerzenie drogi. Pod tory nie dawałem żadnych płytek ponieważ muszą one być nieco poniżej poziomu ulicy.

Teraz przyszła pora na wykończenie wszystkiego. Wypełniłem przerwy pomiędzy ulicą a torami, na które położyłem ciemno szare płytki a następnie kafelki w tym samym odcieniu. Początkowo myślałem nad innym kolorem ale ostatecznie postanowiłem użyć takiego samego jak kolor drogi. Kafelki trafiły również na chodniki, przez co wyglądają zdecydowanie bardziej realistycznie. W tm przypadku jak zawsze użyłem jasno szarych.


Na sam koniec zostało już tylko dodać przystanek, automat z biletami, drzewa, lampy oraz figurki – czyli detale, które sprawą, że całość naszej budowli nabierze odpowiedniego charakteru. Użyłem tych samych detali co przy budowie przystanku autobusowego.



Linia tramwajowa z LEGO – wersja druga

W przypadku drugiej wersji zmieniamy nieco położenie torów. Dlatego pierwsze etapy budowy wyglądają tak samo jak przy pierwszej wersji, ponieważ niewiele się tutaj zmienia. Tym razem miedzy ulicą a torami zostawiamy łącznie 8 studów przerwy. Dwa na rozszerzenie ulicy oraz 6 na pas zieleni. Ostatnio i w naszych miastach w realu kochani włodarze zaczynają doceniać wartości jakie niesie za sobą roślinność, dlatego my też musimy o tym pomyśleć 😉 Rośliny i drzewa są umieszczone na zielonych płytkach, pomiędzy szarymi cegiełkami.

Tak jak w przypadku pierwszej wersji, na tory dodaje najpierw płytki a potem kafelki w ciemno szarym kolorze. W pasie zieleni montuje roślinki. Będę chciał też tutaj dać trzy drzewa. Na chodniki trafiają oczywiście kafelki oraz płytki w miejscach gdzie będzie stał przystanek.

Na koniec jak zawsze najprzyjemniejsza cześć, czyli minifigurki oraz detale. Brakuje tylko tramwaju ale muszę się Wam przyznać, że kiepsko idzie mi budowanie pojazdów. Będę się musiał z tego jeszcze podszkolić – także kolejne wyzwania przede mną, a co za tym idzie i przed Wami 🙂


Na koniec jak zawsze zapraszam do obejrzenia filmu, w którym krok po korku pokazuje jak zbudować obie wersje: