Polub nas

Duże zmiany w Bricklink Designer Program

W piątek ogłoszono nowe zasady, które obowiązywać będą w drugiej edycji Bricklink Designer Program. Zmiany są znaczące.

Projektanci, którzy chcą zgłosić swój pomysł do BDP mają czas na jego dopracowanie do lutego. To właśnie między 1 a 28 lutego przyjmowane będą zgłoszenia.

Muszą przy tym zastosować się do nowych wytycznych, których listę znajdziecie tutaj. Z ważniejszych wymienić należy:

  • projekty muszą być przygotowane w BrickLink Studio
  • projekt nie mogą być modyfikacją istniejącego zestawu lub być nową wersją popularnych motywów, np. posterunków policji czy siedzib strażaków
  • projekt nie może zawierać elementów nawiązujących do własności intelektualnej innych firm, w tym do opartych na licencjach serii LEGO, np. LEGO Star Wars czy LEGO Ninjago
  • liczba elementów w danym projekcie musi zawierać się w przedziale 400-4000
  • należy używać elementów dostępnych jedynie w oficjalnej palecie BDP
  • nie należy stosować mniejszych klocków, gdy ten sam element konstrukcji można zastąpić jednym większym
  • liczba minifigurek jest ograniczona do jednej na każde 325 klocków
  • jedną minifigurkę można wykorzystać w projekcie tylko raz
  • do projektu należy dołączyć instrukcję budowy
  • model musi być stabilny, czyli możliwy do przenoszenia

Głosowanie społeczności na projekty potrwa od 7 do 31 marca. W kwietniu i maju nastąpi przegląd wskazanych przez użytkowników projektów. Pod koniec maja ogłoszone zostaną wyniki – 5 zwycięskich projektów.

W lutym 2023 społeczność będzie mogła zamawiać przyszłe zestawy (ograniczenie do dwóch na osobę). Wszystkie projekty, które otrzymają 3 tys. zamówień wejdą do produkcji i zostaną wydane w 20 tys. egzemplarzy każdy.

Do zamawiających trafią latem lub jesienią 2023 roku.