W piątek ogłoszono nowe zasady, które obowiązywać będą w drugiej edycji Bricklink Designer Program. Zmiany są znaczące.
Projektanci, którzy chcą zgłosić swój pomysł do BDP mają czas na jego dopracowanie do lutego. To właśnie między 1 a 28 lutego przyjmowane będą zgłoszenia.
Muszą przy tym zastosować się do nowych wytycznych, których listę znajdziecie tutaj. Z ważniejszych wymienić należy:
- projekty muszą być przygotowane w BrickLink Studio
- projekt nie mogą być modyfikacją istniejącego zestawu lub być nową wersją popularnych motywów, np. posterunków policji czy siedzib strażaków
- projekt nie może zawierać elementów nawiązujących do własności intelektualnej innych firm, w tym do opartych na licencjach serii LEGO, np. LEGO Star Wars czy LEGO Ninjago
- liczba elementów w danym projekcie musi zawierać się w przedziale 400-4000
- należy używać elementów dostępnych jedynie w oficjalnej palecie BDP
- nie należy stosować mniejszych klocków, gdy ten sam element konstrukcji można zastąpić jednym większym
- liczba minifigurek jest ograniczona do jednej na każde 325 klocków
- jedną minifigurkę można wykorzystać w projekcie tylko raz
- do projektu należy dołączyć instrukcję budowy
- model musi być stabilny, czyli możliwy do przenoszenia
Głosowanie społeczności na projekty potrwa od 7 do 31 marca. W kwietniu i maju nastąpi przegląd wskazanych przez użytkowników projektów. Pod koniec maja ogłoszone zostaną wyniki – 5 zwycięskich projektów.
W lutym 2023 społeczność będzie mogła zamawiać przyszłe zestawy (ograniczenie do dwóch na osobę). Wszystkie projekty, które otrzymają 3 tys. zamówień wejdą do produkcji i zostaną wydane w 20 tys. egzemplarzy każdy.
Do zamawiających trafią latem lub jesienią 2023 roku.