Wcześniej tego lata firma LEGO ogłosiła, że podejmie działania mające na celu ochronę marki minifigurek w odniesieniu do tego, co można, a czego nie można zrobić z minifigurką. Dział prawny LEGO wydał oficjalne oświadczenie dotyczące praktyki dostosowywania minifigurek LEGO za pomocą logo innych firm, nazw organizacji i znaków towarowych.
Spersonalizowane minifigurki LEGO z nadrukowanymi logo firm zewnętrznych, nazwami organizacji i znakami towarowymi są niedozwolone. Niedopuszczalne jest używanie zarejestrowanego znaku towarowego Minifigure w połączeniu
z symbolami osób trzecich. Powodem ustanowienia reguły jest to, że znak towarowy nie może jednocześnie pełnić funkcji wyłącznego, reprezentatywnego symbolu dwóch różnych podmiotów. Możliwość pełnienia przez minifigurkę funkcji charakterystycznego symbolu marki LEGO jest ograniczona, gdy na minifigurce nadrukowana jest również nazwa, logo, symbol lub inne reprezentatywne oznaczenia innego podmiotu. Pozostawione bez sprzeciwu – takie użycie przez podmioty zewnętrzne może zagrozić naszym prawom do minifigurki i ostatecznie doprowadzić do utraty wyłącznych praw naszej firmy. Niestety nie możemy podjąć takiego ryzyka. W związku z tym musimy poprosić społeczność
o powstrzymanie się od drukowania logo, nazw organizacji i znaków towarowych osób trzecich na minifigurkach LEGO,
a także o powstrzymanie się od używania, zamawiania, dystrybucji lub sprzedaży minifigurek w takich niestandardowych wersjach. Rozumiemy, że społeczność AFOL nadal chciałaby świętować swoje wydarzenia i działania społecznościowe za pomocą niestandardowych przedmiotów i z przyjemnością potwierdzamy, że zgodnie z aktualną polityką korporacyjną fani mogą swobodnie drukować grafiki na elementach z klocków LEGO i niestandardowych konstrukcjach wykonanych z elementów z klocków LEGO, aby świętować działania i wydarzenia społeczności.
Więcej newsów i nowości ze świata LEGO znajdziecie tutaj.